Telefoonnummer

06-28167542

arlette@berkouwer.nl
Openingstijden

Ma en vr: 9.00 tot 16.00 uur

Na een besmetting met de COVID-19 kan je nog lang last houden van de restverschijnselen. Veel mensen houden last van restklachten. Deze klachten ontstaan doordat de cellen in de longen, spieren en hersenen zijn beschadigd door het virus.

De meest voorkomende restklachten zijn:

  • aanhoudende vermoeidheid, kortademigheid
  • een drukkend gevoel op de borst
  • spierzwakte en/of spierpijn
  • slaapproblemen
  • concentratieproblemen
  • hoofdpijn
  • duizeligheid
  • depressief gevoel

 

Wat kan je doen?

Er is een aantal stappen die kunnen werken. Afhankelijk van de hoeveelheid schade die het virus heeft veroorzaakt zal het herstel de nodige tijd kosten.

  1. Voetreflexzonetherapie helpt bij het tot rust brengen van het immuunsysteem en zorgt ervoor dat ontstekingsfactoren worden geremd
  2. Inzetten van vitaminen en mineralen zoals o.a. vit D, K2 dragen bij aan een sneller herstel
  3. Energie moet weer op gang komen door het activeren van de mitochondriën
  4. Laatste stap is het herstellen van het aangetaste weefsel. Door meer energie en goede voeding kan je meer gaan bewegen en zal het lichaam weer willen herstellen.

Ik kan je persoonlijk adviseren in deze weg naar herstel. Heb je vragen, wil je meer informatie of direct een afspraak maken? Neem contact op via het contactformulier op de website.

Er zijn ook een aantal adviezen die goed zijn voor een goede weerstand tegen ziektes:

  1. Open deur; maar eet 200 gr. groente en 1 stuks fruit per dag en halveer je inname van koolhydraten (brood, pasta enz.) als je deze teveel eet.
  2. Beweeg op een nuchtere maag en zorg dat je minimaal een half uur per dag wandelt
  3. Begin met vitamine C-1000 en vitamine D-25 (voor mensen met een donkere huidskleur mag D-50) 1x per dag
  4. Neem elke ochtend 1-2 minuten een koude douche; voor het stimuleren van je immuunsysteem
  5. Neem je rust en herstel tussendoor. Als je even wilt slapen: korter dan 20 min. of maak de cyclus af van 1,5 uur. Als je tussendoor wakker wordt, blijf je de hele dag slaperig en heeft een hazenslaap(je) geen zin.

Wil je persoonlijk advies om je gezondheid te verbeteren? Maak dan een afspraak! Dan gaan we samen kijken waar de oorzaak van jouw klachten ligt en richten daar je leefstijladvies op.